بسبب هيثم أحمد زكي.. رضوى الشربيني تبكي بشدة على الهواء

wafaa
اخبار الفن
بسبب هيثم أحمد زكي.. رضوى الشربيني تبكي بشدة على الهواء

ظهرت الإعلامية المصرية ​رضوى الشربيني​ وهي تبكي بشدة في حلقة أمس من برنامجها “هي وبس”، وذلك أثناء حديثها عن وفاة الفنان المصري ​هيثم أحمد زكي​، وأكدت أن الحياة ليس لها أي قيمة، وأن الموت قريب جدا منّا لكننا في غفلة عنه، وأن هيثم عانى من الوحدة في حياته وعند مما.

قالت الشربيني: “الحياة لهتنا عن إننا هنقابل ربنا وعن العبادة وإننا هنموت في أي وقت.. وأنا أولكم.. الحياة لهتنا عن أهالينا وإخواتنا وأحبابنا.. موت هيثم عمل صدمة في وشنا خلانا عندنا تأنيب ضمير وحاسين بالذنب تجاهه هو شخصيا”.

الشربيني تدافع عن المرحوم

وأضافت :”كنا بنقول هو ممثل ليه هو ابن ابوه وقد يكون كان دي هي الوسيلة الوحيدة لكسب الرزق بعد أبوه وأمه ما ماتوا، لكن إحنا مارحمنهوش اللي كنا منعرفوش.. والناس اللي تعرفه مكنتش بتوده ولا بتسأل عليه”.

واستمرت: “محدش فينا مستعد إنه يقابل ربنا.. واحدة زيي المفروض إنها تكون محجبة مفروض نكون بنصلي ولا بنكذب ولا بنام ويكون في ود ومودة ورحمة.. بس مفيش.. أنا مش داعية إسلامية خالص على فكرة وهبدأ بنفسي، موت هيثم خلاني مش عارفه .. اللي يقدر يقرب من ربنا أكتر من كده يقرب، وأنا أولكم.. اللي يقدر يقرب يعمل ده لأن الموت قريب أوي”.

واختتمت قائلة: “الولد كان في مقابلة تلفزيونية بيقول أنا خايف أموت لوحدي و مات لوحده، رغم أنه كان عنده مساعد وخطيبته، هو تعب من الوحدة، متخلوش حد يموت لوحده متخلوش حد عايش يحس إنه وحيد، ودوا بعض واسألوا عن بعض”.

رابط مختصر

اترك تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *